PROGRAM - CLUB RETAIL 2023


Business Up!

Strategii de creştere pe o piaţă în scădere


Ştim cu toţii că pieţele nu arată prea bine astăzi, iar piaţa bunurilor de larg consum nu este o excepţie. Scade puterea de cumpărare, scade consumul, apare downtradingul – de mai bine de un an se întâmplă acestea, iar cifrele actuale nu sunt prea bune, trendul nu e chiar favorabil, deci perspectivele pieţelor nu sunt tocmai roze.

Dar viitorul nu e scris, trendul negativ nu e o sentinţă, iar companiile şi brandurile sunt libere să i se sustragă dacă pot (totdeauna există unele care ştiu cum), aşadar de ce să nu tindem la creştere chiar şi pe o piaţă în scădere?

Club Retail este locul unde te informezi, te inspiri şi descoperi căile spre creştere chiar şi într-un context vitreg. Aici profesioniştii din FMCG, Food Retail şi serviciile conexe pun în comun informaţii, fac schimb de opinii şi de idei, verifică ipoteze de lucru şi identifică noi opţiuni posibile. Club Retail 2023 este pentru toţi cei care apreciază aceste oportunităţi şi doresc să le valorifice.

Pe fundalul preţurilor ridicate şi instabile, al eforturilor susţinute ale furnizorilor şi retailerilor de a răspunde adecvat acestor provocări, în ultimele 12 luni piaţa de retail s-a reconfigurat. De asemenea, mixul de factori care determină deciziile de achiziţie este semnificativ modificat, iar deosebirile dintre diversele segmente de shopperi s-au accentuat. Calea spre creşterea businessului trece, musai, prin teritoriul relaţiei cu clienţii, iar misiunea brandurilor şi a operatorilor de retail este aceea de a intra în rezonanţă cu shopperii, de a fi „pe aceeaşi frecvenţă” cu noile nevoi, preferinţe, priorităţi şi ocazii de consum.

Ca acţiunea să fie şi mai palpitantă iar misiunea să fie şi mai complicată, din exteriorul industriei bunurilor de larg consum apar factori imprevizibili, de altă natură. Autorităţile executive şi legislative caută soluţii pentru acoperirea marii breşe din bugetul naţional, ceea ce – aşa cum am observat până acum – se concretizează în intenţii sau chiar în iniţiative bulversante. Tensiunea în FMCG şi Food Retail este şi, probabil, va rămâne ridicată pe un termen greu de estimat.

Dar comunitatea de business din acest sector mai are un motiv de emoţie: finalul anului 2023 şi începutul lui 2024 înseamnă implementarea SGR, adică sistemul garanţie – returnare a ambalajelor din sticlă, PET şi aluminiu, cu impact major în mai multe categorii de produse şi, evident, în retail. Chiar dacă nu sunt aşteptate influenţe semnificative asupra vânzărilor produselor implicate, profesioniştii din operaţional, marketing şi comunicare vor avea taskuri suplimentare, ca să nu mai amintim de cei din IT şi financiar.

Club Retail este şi în 2023 forumul unde se dezbat temele de cea mai mare relevanţă pentru comunitatea de business din FMCG, Food Retail şi serviciile conexe. La Poiana Braşov ne pregătim pentru 48 de ore de conţinut de cea mai bună valoare, quality business networking şi vibeul prietenos al comunităţii create de Clubul de Retail. Iată programul evenimentului:

PRIMIREA PARTICIPANŢILOR ŞI CAZAREA

16.00 - Check-in în recepţia Hotelului Alpin şi la welcome desk-ul Piaţa

20.00 - Cina de bun venit - restaurant FOREST


Mic dejun - restaurant TOSCA


Conferinţa „Business Up! Strategii de creştere pe o piaţă în scădere” – ziua 1 - sala CARPAȚI

8.15 – Welcome Coffee by Davidoff. Întâmpinarea participanţilor

8.45 – Sesiunea 1: Shopper zoom in


Comportamentul de cumpărare şi de consum este într-o schimbare majoră, începută în perioada pandemiei şi care continuă sub influenţa unui complex de factori mult mai noi. Cercetarea profilurilor de shopperi şi de consumatori şi desluşirea noutăţilor sunt primii paşi pe drumul corect al brandurilor de produs şi de retail către clienţii lor.

  • Ce ne spun datele de piaţă despre deciziile de cumpărare? Ce schimbări remarcăm?
  • Cum arată acum mixul de nevoi şi priorităţi ale shopperilor şi consumatorilor? Ce anume îi mobilizează şi ce îi lasă indiferenţi?
  • Ce tendinţe se desprind din analiza evoluţiei canalelor de retail?
  • Cum se văd cumpărătorii şi consumatorii din perspectiva furnizorilor şi a retailerilor? Ce feedback culeg retailerii din aplicaţiile de mobil utilizate de clienţi?

  • Speakeri: Bogdana Gheorghe- RetailZoom; Traian Năstase – iSense; Mihaela Hampu – Mazars; Bogdan Lupu – Carrefour.


10.20 – Coffee Break & Business Networking.


10.50 – Sesiunea 2: Frecvenţa de rezonanţă


Toţi suntem sensibili la preţuri, mai ales în ultima vreme, chiar dacă în măsuri diferite. Dar toţi suntem sensibili la multe alte trăsături ale produselor şi serviciilor pe care vrem să le achiziţionăm. Toţi rezonăm cu diverse propuneri de valoare, în funcţie de preferinţe, nevoi, posibilităţi, dispoziţie de moment etc. E complicat să intri în rezonanţă cu clientul, e provocator să cauţi şi frumos să găseşti „frecvenţa” potrivită.

  • Cum alegi să răspunzi nevoilor şi priorităţilor actuale ale shopperilor şi consumatorilor? Dar noilor ocazii de consum?
  • Când alegi (şi de ce) o reducere de preţ şi când alegi să oferi plus valoare pentru client?
  • Cum să rămâi în memoria shopperului? (chiar dacă nu eşti în coşul lui de cumpărături sau nu intră în magazinul tău)
  • Inovarea este mereu necesară. Dar în ce direcţii e oportun să inovezi acum şi care sunt capcanele în care pot cădea brandurile?

  • Speakeri: Irina Butnaru şi Daniel Costache – Penny; Tudor David – Farmec; Dragoş Şimonescu – Ursus Breweries; Călin Costinaş – Profi; Răzvan Ionescu – Mondelez; Călin Pascu – Tiplog.


12.45 - Lunch & Business Networking - restaurant FOREST


13.45 - Sesiunea 3: Captivant în comunicare


Pragmatismul comercial spune că, obiectiv, există numai ceea ce se află în orizontul de percepţie al clienţilor. Comunicarea este vehiculul care poartă brandurile de produs şi de retail către această destinaţie, dar densitatea de mesaje către shopperi şi consumatori este atât de ridicată încât misiunea devine una specială. Să comunici e simplu, să fii auzit este mai complicat. Mai cu seamă în contextul în care scăderea puterii de cumpărare a îngustat spectrul de recepţie al unui larg segment de clienţi.

  • Cum să ajungi cu mesajul la cât mai mulţi clienţi? Care sunt instrumentele de comunicare care te conduc, cu o bună precizie, la destinaţie?
  • Comunicare la punctul de vânzare sau înainte de lista de cumpărături?
  • Ce aleg să comunice brandurile lider - şi mai ales cum - pentru a nu fi disonante? (când comunicarea de preţ e dominantă)
  • Cum comunici discountul tău în „concertul” de oferte speciale, promoţii agresive, reduceri excepţionale?
  • Care sunt mesajele captivante pentru diferitele tipuri de shopperi?

  • Speakeri: Nicoleta Scarlat - Eisberg; Cătălin Paţachia – Offerista; Tudor Moţiu – Smartpoint.



14.30 – Coffee Break & Business Networking.



14.50 - Sesiunea 4: Implementarea SGR, provocarea finalului de an


Cel mai mare parteneriat public – privat şi, probabil, cel mai important proiect de mediu din România ultimilor ani, Sistemul de Garanţie – Returnare (SGR) va deveni funcţional la 1 decembrie 2023. Implementarea sa constituie o mare provocare pentru producători, pentru retaileri, dar mai cu seamă pentru retailerii independenţi. Pregătirea intrării în funcţiune a SGR cere eforturi în primul rând de ordin financiar, logistic şi IT, precum şi o bună coordonare şi comunicare cu RetuRO, cu partenerii de business şi cu furnizorii de soluţii.

  • Ce e nou pe frontul pregătirilor pentru intrarea în funcţiune a SGR?
  • Ce trebuie să afle operatorii din piaţa de FMCG şi Food Retail de la RetuRO?
  • Ce trebuie să afle RetuRO de la operatorii din FMCG şi Food Retail?
  • Cum pot ajuta furnizorii de soluţii de preluare şi gestionare a ambalajelor?

  • Speakeri: Luiza Maria Neag – Kaufland; Laurenţiu Croitoru – Tomra; Bogdan Trancă – Envipco; Radu Pascu - RetuRO.


15.30 - Dezbatere: RetuRO în dialog cu operatorii din FMCG


Radu Pascu – RetuRO, Robert Uzună – Ursus Breweries; Feliciu Paraschiv – ANCMMR; Dorin Mihai – Tomra; Bogdan Trancă – Envipco


17.00 - Finalul primei zile de conferinţă


20.00 – Cina festivă & petrecere - restaurant FOREST


Mic Dejun - restaurant TOSCA


Conferinţa „Business Up! Strategii de creştere pe o piaţă în scădere” – ziua 2 - sala CARPAȚI

9.00 - Welcome Coffee. Întâmpinarea participanţilor


9.15 – Sesiunea 5: Workshop by S1MA – Loializarea: marile provocări şi modalităţi de răspuns

Daniela Sima revine la Club Retail pentru un nou workshop. O sesiune prietenoasă, interactivă, antrenantă şi instructivă pe topicul cel mai relevant al momentului. Continuăm să livrăm aceeaşi calitate, în acelaşi format suplu şi neconvenţional dar profesionist stabilit în ultimii ani.

12.00 – Concluzii. Încheierea conferinţei şi a ediţiei 2023 a Club Retail




Parteneri
PARTICIPA LA CLUB RETAIL 2023
4-6 octombrie 2023, Hotel ALPIN - Poiana Brașov

Lista companiilor care au confirmat participarea la CLUB Retail 2023

  • Agrana
  • Agricola Bacau
  • ALBALACT
  • ANCMMR
  • Annabella
  • AQUILA
  • Artmatch
  • Avicola Lumina
  • BFC HIGHEST CONSULTING
  • Carrefour
  • CHEP
  • COCA-COLA
  • COVALACT
  • CRIS-TIM
  • DEIB SERVICES
  • DIANA
  • DR. GERARD
  • EISBERG
  • Emblema Retail Solutions
  • ENVIPCO
  • FARMEC
  • Inovalabel
  • iSense Solutions
  • Julius Meinl
  • KAUFLAND
  • LA CASA
  • LA PALETTE ROUGE
  • Lagardere Travel Retail
  • LEADDER
  • Lidl
  • Lucas Bites
  • Macromex
  • MaRESI
  • Mazars Romania
  • MONDELEZ
  • MPC
  • Offerista
  • Paco Supermarkets
  • PENNY
  • Profi Rom Food
  • Raureni
  • Reciclad'OR
  • RetuRo
  • Romcarton
  • Rompak
  • S1ma Consulting
  • SALBAC
  • Scandia Food Frozen
  • Sens Distribution
  • SMARTPOINT
  • SOLE MIZO
  • TCHIBO
  • Tepaso
  • TexTech
  • TIPLOG
  • TOMRA
  • UNILEVER
  • UPFIELD
  • URSUS

© Copyright 2023 PIATA - Toate drepturile rezervate.