FOLLOW UP 2016

Business UPDATE - Ionuț Cătălin Nica, șef serviciu MADR: ”Nu există estimări cu privire la evoluția prețurilor ca impact al modificărilor legislative din acest an”
”Nu există estimări cu privire la evoluția prețurilor ca impact al modificărilor legislative din acest an Prețurile se formează în piață și nu avem instrumentele specific de măsurare a acestor evoluții”, a afirmat Ionuț Cătălin Nica, șef serviciu MADR, în cadrul dezbaterilor din sesiunea ”Prețurile, încotro?” din ediția a patra a Clubului de Retail organizat de revista Piața sub denumirea Business UPDATE.[mai mult...]

Business UPDATE - Mihaela Domșa, Director Comercial Profi Rom Food: "Sunt câteva lucruri din Legea 150 care vor avea impact asupra prețurilor de raft"
”Sunt câteva lucruri care vor avea impact asupra prețurilor de raft. Primul ar fi confuzia create de legea 150, sunt mulți furnizori care așteaptă clarificări de la patronate sau instituții, ca să se facă lumină în sat, scuzați-mi expresia. Aș vrea ca din cei prezenți să fie cineva care să poată explica ce înseamnă de fapt produs proaspăt, conform definiției. Vinul, biscuiții, ciocolata, sunt produse proaspete?” [mai mult...]

Business UPDATE - Suzana Chiriac, șef serviciu Asistență Contribuabili, ANAF: ”Poate domnii de la MADR pot să ne clarifice ce înseamnă produs proaspăt”
”Având în vedere că legea 150 a apărut recent, verificarea prevederilor legii este foarte greu de facut. Poate domnii de la MADR pot să ne clarifice ce înseamnă produs proaspăt. Din cât cunosc eu legislația este neclară, iar dumneavoastră, operatorii, trebuie să vă implicați în elaborarea unor norme. Deocamdată nu se fac controale pe acest aspect al legii, dar cand se vor face, toți inspectorii ANAF trebuie să știe care sunt produsele proaspete pentru care se aplică legea”[mai mult...]

Business UPDATE - Andreea Lupea, Managing Partner Retail House: ” Influența acestor incertitudini legislative se va manifesta cu siguranță în prețuri”
Prezentă în calitate de speaker la conferința Business UPDATE ce se desfășoară în aceste zile la Predeal, Andreea Lupea, Managing Partner Retail House a declara: ”Perioada actuală are impact major asupra consumatorului final. Influența acestor incertitudini legislative se va manifesta cu siguranță în prețuri. Modificările din legislație conduc la o creștere a costurilor atât la furnizor, cât și la retailer, iar aceste costuri se vor regăsi, chiar dacă nu în viitorul apropiat, dar se vor regăsi în prețuri.”[mai mult...]

Business UPDATE - Florin Căpățână, vicepreședinte AMRCR: ”Acum vor să schimbe legea 150 și să permită prestarea de servicii de către retaileri, dar nu mai mult de 5%”
”MADR ar fi trebuit să facă niște norme, dar MADR așteaptă ca guvernul să facă normele. Acum vor să schimbe legea 150 și să permită prestarea de servicii de către retaileri, dar nu mai mult de 5 %. Eu sper că nu va avea loc această modificare, pentru că atunci piața chiar se va bloca definitiv, pentru că nu vom ști ce servicii se pot presta și care nu, în cadrul celor 5 % din prețul de raft al produsului”, a declarat Florin Căpățână, vicepreședinte AMRCR, în cadrul dezbaterilor din sesiunea ”Prețurile, încotro?” din ediția a patra a Clubului de Retail[mai mult...]

Business UPDATE - Gelu Goran, Partner, Biriș Goran SPARL: ”Am clienți furnizori care vor un termen de plată mai lung pentru că nu pot solicita retailerilor plata la 7 zile pentru un produs care stă mult timp în rafturi”
”Doi membri ai comisiei de agricultura din camera au recunoscut că au gândit această prevedere cu produse proaspete pentru anumite categorii de produse cu adevărat proaspete, ultra fresh. Aici cred că putem vorbi despre termenul de plată contractual, nu despre cel prevăzut de lege. Am clienți furnizori care vor un termen de plată mai lung pentru că nu pot solicita retailerilor plata la 7 zile pentru un produs care stă mult timp în rafturi. Vor fi producători care nu-și vor permite discounturi mai mari[mai mult...]

Business UPDATE - Diana Scăunașu, Client Service Manager Consumer Panel Services, GfK România: ”Zona de Fresh Food acopera 35% din valoarea pieței de FMCG”
Diana Scăunașu, Client Service Manager Consumer Panel Services, GfK România, a prezentat participanților la conferința Business UPDATE principalii indicatori ce vor fi influențați prin aplicarea Legii 150, în special în ceea ce privește termenul de plată pentru produsele proaspete. Astfel, Diana Scăunașu a precizat că zona de Fresh Food acopera 35 % din valoarea pieței de FMCG, în timp ce băuturile nonalcoolice și zona de fresh au avut cele mai bune creșteri în piața totală de FMCG în 2016.[mai mult...]

Deputaţii au adoptat legea privind diminuarea risipei alimentare! Retailerii mari - obligaţi să doneze!
Camera Deputaţilor a votat pentru aprobarea proiectului de lege privind diminuarea risipei alimentare, proiect iniţiat în 2015 şi care a cumulat pe parcursul traseului legislativ mai multe avize negative de la comisiile de specialitate din Senat şi din Cameră, precum şi un punct de vedere negativ din partea guvernului. [mai mult...]




Fotografii 2016





© Copyright 2014 PIATA - Toate drepturile rezervate.