Este o întrebare mai îndreptăţită decât oricând. După (încă) un an cu inflaţie ridicată şi deficit bugetar major, după (încă) un an cu consum preponderent în scădere, după un an de permanentizare a plafonării adaosului comercial, după un an hiperelectoral cu excesele obişnuite - şi nu mai continuăm, deşi am putea -, este normal să te întrebi ce evoluţie va avea piaţa în anul următor.
Rezilienţa, adaptabilitatea şi maturitatea pieţei româneşti de bunuri de larg consum sunt confirmate deja de traversarea mai multor perioade dificile, fiecare cu alte feluri de provocări, iar aceste calităţi constituie o bază solidă pe care businessul se poate construi durabil, pe orice fel de vremuri. Dar cum anume şi ce tip de construcţie de business sunt mai potrivite în conjunctura din anul viitor, încă neclară în multe din laturile sale?
A 12-a conferinţă din cadrul Clubului de Retail este proiectată pentru toţi operatorii din FMCG, Food Retail şi domeniile conexe care caută configuraţia optimă pentru operaţiunile anului 2025. Clubul de Retail nu va furniza „reţete” în această privinţă, dar creează cadrul potrivit de dialog, de informare, de schimb de idei, de explorare şi evaluare a opţiunilor de lucru, de exprimare a viziunilor de dezvoltare. Aici profesioniştii din industria bunurilor de larg consum pun în comun informaţii, experienţă, idei şi se inspiră reciproc. La Club Retail ne formăm propria perspectivă valorificând critic perspectivele celorlalţi membri ai comunităţii create în jurul acestui eveniment.
La Poiana Braşov, între 2 şi 4 octombrie 2024, Piaţa şi partenerii săi pregătesc alte 48 de ore de conţinut de cea mai bună valoare, acelaşi quality business networking şi recunoscutul vibe prietenos al comunităţii create de Clubul de Retail.
Pentru comunitatea de business din FMCG, Food Retail şi domeniile conexe este de o importanţă deosebită semnalul pe care îl dau liderii. De atitudinea conducătorilor companiilor şi ai brandurilor cu poziţie determinantă depind în mare măsură tonusul şi energia întregii pieţe. Opţiunile liderilor influenţează alegerile individuale cel puţin la fel de mult precum conjunctura specifică a pieţei.
Prezentare Valer Hancaş – Director Comunicare şi Corporate Affairs, Kaufland România
Dialog 1:1 cu Andreea Bogdan – Category Planning & Activations Director SCE, Mondelēz International
Dialog 1:1 cu Andrei Bica – Director Financiar, Profi Rom Food
Dialog 1:1 cu Gabriela Creţu – Vicepreşedinte Vânzări, Ursus Breweries
La baza deciziilor de business stau informaţiile, pe acestea se articulează toate strategiile, de orice natură. La Club Retail invităm profesionişti în cercetarea de piaţă pentru a împărtăşi date şi informaţii şi a le pune în lumina potrivită interpretării corecte.
Prezentare Bogdana Gheorghe – Managing Director, RetailZoom
Prezentare Lavinia Neagu - Research Consultant, Consumer Panel Services GfK Romania
Prezentare Traian Năstase – Managing Partner, iSense Solutions
Au mai rămas doar trei luni pentru RetuRO, administratorul SGR, ca să-și atingă obiectivele asumate prin proiectul de management. Dar transportul ambalajelor și sistemul IT sunt în continuare mari provocări pentru management. Pentru a nu fi fraudat, SGR are un exces de măsuri de siguranță care împiedică o parte din ambalajele conforme să revină în circuit. Alte provocări majore sunt echilibrarea taxelor de administrare şi îmbunătăţirea serviciilor de preluare a ambalajelor, astfel încât comercianţii mici să fie stimulaţi să contribuie la mai buna funcţionare a sistemului.
Dezbatere cu:
- Radu Pascu – Commercial Manager, RetuRO SGR
- Robert Uzună – Vicepreşedinte Corporate Affairs, Ursus Breweries
- Laurenţiu Croitoru – National Sales Manager, Tomra Collection Romania
- Marius Brînzea – Director de Strategie , Reciclad’OR
- Feliciu Paraschiv – Vicepreşedinte ANCMMR, administrator PACO Supermarkets
Orice fel de mediu, inclusiv cele mai ostile, oferă condiţii de dezvoltare organismelor care au caracteristicile potrivite sau care îşi creează abilităţi adecvate. În mediul de business este la fel: unele companii şi branduri se dezvoltă în armonie cu noile particularităţi ale pieţei şi cu noile nevoi ale shopperilor şi ale partenerilor de afaceri.
Dialog 1:1 cu Daniela Jordanovski – Director de Achiziţii şi Marketing, dm drogerie markt Romania
Dialog 1:1 cu Tudor David – Director de Marketing, Farmec
Prezentare Călin Pascu – CEO, Tiplog
Dialog 1:1 cu Gabriel Ivan – Country General Manager, CHEP România & Bulgaria
Dialog 1:1 cu Dumitru Iliescu – Director Comercial, 5 to go
Dialog 1:1 cu Michael Kaiser – Director Comercial, Sezamo
Daniela Sima revine la Club Retail pentru un nou workshop. O sesiune prietenoasă, interactivă, antrenantă şi instructivă pe topicul cel mai relevant al momentului. Continuăm să livrăm aceeaşi calitate, în acelaşi format suplu şi neconvenţional dar profesionist stabilit în ultimii ani.